Sådan får du mere ud af dit marketingbudget – prioriter din indsats.

Efter at have arbejde med online markedsføring i mere end 10 år, er der flere ting der går igen, en af disse er hvor få der arbejder med at opsætte mål og prioritere deres ressourcer.

Der er stadig rigtigt mange virksomheder der ikke arbejder med en plan og ikke tør træffe valg og derfor satser lidt på det hele.

I  det følgende vil jeg komme med nogle konkrete tiltag du kan arbejde videre med i dit eget setup.

Det første du skal arbejde med er at opsætte et eller flere mål – det er jo meget banalt, men den svære del er at få det gjort operationelt. Dine mål skal være handlingsorienteret og målbare.

Et meget simpelt eksempel

En webshop vil gerne tjene flere penge! hvordan vil de det ?

De vil have flere kunder ind i butikken! hvordan vil de det?

De skal komme via AdWords! hvad må et besøg fra AdWords koste?

I dette eksempel kan det betale sig at give 12 dkr pr. klik(besøg). Læs mere om AdWords budgivning her https://adwords.google.com/intl/da_dk/home/pricing/

Det betyder, at de skal måle på, om alt andet er lige og om de kan få besøgende til under 12 dkr. Kan de det har de succes og tjener flere penge.

Det de skal gøre er at måle omsætningen pr. besøgende fra AdWords og hold øje med klikprisen.(det kan gøres i Google Analytics) Jeg kan anbefale denne guide til hvordan man bruger Google Analytics Ehandel https://www.optimizesmart.com/e-commerce-tracking-works-google-analytics-ultimate-guide/

Virksomheden fra ovenstående eksempel kan nu begynde at arbejde med at prioriterer deres AdWords kampagne ved at fokuserer på det der giver den bedste tilbagebetalingsgrad. Hvis alt andet er lige, vil det være de ord de betaler mindst for. (I AdWords betaler man pr. klik pr. søgeord)

Det samme kan gøre sig gældende i forhold til at holde forskellige trafikkilder op mod hinanden. Hav en klar målsætning for kilden og brug de rigtige kilder til de rigtige målsætninger (displayannoncer giver sjældent et direkte salg, men måske medvirker de?), det vigtige her er at du måler og følger op, og på baggrund at relevante data prioritere din indsats.

Så det vigtigt er at have en klar plan, hvad vil du opnå og hvordan vil du gøre det. Det første kræver at du har en klart formuleret målsætning som passer sammen med den overordnet strategi. I grove træk betyder det at du skal tænke dig om inden du går igang.

Du skal selvfølgelig benytte dig af alle de værktøjer der er tilgængelige for at hjælpe dig med at indsamle viden om hvad der sker på og omkring dit website. Det kan være Google Analytics, Piwik eller noget tilsvarende.

Jeg håber ovenstående giver inspiration til at arbejde med mål og prioriteringer.

 

Optimer din Quality Score for AdWords-annoncer

Keywords Quality Score(QS) er en meget vigtig faktor for annoncens rank og budgivning. QS er en værdi der bruges af store PPC platforme som Google AdWords, Bing Ads og andre. Den hjælper med at bestemme støtteberettigelsen for en annonce som bliver vist i søgeresultaterne, annoncens position, og omkostningerne annoncøren skal betale for den pågældende annonce.

Jo højere kvalitetsresultat (QS), des mindre skal annoncør betale pr. klik i forhold til andre, som byder på det samme søgeord. Det virker simpelt nok, men der er mange faktorer, der indgår i beregningen af QS. Quality Scores værdi går fra 1 til 10(10 er bedst), hvis dine søgeord har 8 ud af 10, har du lige over den gennemsnitlige score for det udvalgte søgeord. Hvis et søgeords QS er for lav (2 eller mindre), bliver annoncen ikke vist til alle, da den ikke er kvalificeret. For annoncører med lave budgetter, er det især vigtigt at fokusere på QS at sænke omkostningerne og forbedre deres afkast.

1. AdWords kontostruktur

Opbygning af en velorganiseret og systematisk konto struktur er nøglen til dine kvalitetsresultater. Sikring af, at annoncegrupper og kampagner er arrangeret i temaer efter søgeord giver dig grundlag for en stærk QS.

Det skal du arbejde med for en bedre kontostruktur.

  • Er alle søgeord relevante for deres tilsvarende annoncetekst?
  • Er annonceteksten i linje med indholdet på din destinationsside?
  • De søgeord, du byder på, bør matche deres tilsvarende annoncer og annoncerne skal  lede besøgende til en destinationsside, som matcher deres søgning.

Platforme som AdWords værdsætter en høj grad af relevans mellem dine søgeord, annoncetekst og destinationssider. Dette vil ikke kun hjælpe med at forbedre din QS, men vil bidrage til at forbedre din konverteringsrate.

2. Forbedre destinationssiden

Når du optimere din Quality Score, er det vigtigt at følge bedst praksis for udarbejdelse af destinationssider og på den måde arbejde med den bedste brugeroplevelse.

Søgeord og annoncetekst skal afspejles i det første indhold den besøgende ser, når de lander på destinationssiden. Indholdet skal være klart, nyttigt og engagerende for brugeren. Grundlæggende bør destinationssiden opfylde behovene brugerne søger efter.

Den handling, du ønsker brugeren foretager, skal være indlysende. Det kan være at foretage et køb, udfyld en formular eller ringe til dit salgsteam. Test, hvad der virker bedst for dine brugere!

3. Søgeord research

Som en aktiv PPC annoncør, bør du altid være på udkig efter nye og mere værdifulde søgeord til at byde på. Søgeord skal være målrettet mod dit publikum. Det at byde på de rigtige søgeord afgør oftes hele effektiviteten af dine PPC-kampagner.

Optimering kan virke skræmmende i starten, men det at arbejde med nogle små ændringer kan have en stor indvirkning på kontoen ydeevne og mærkbart forbedre dine resultater.

Selv om det ikke bør anvendes som den eneste ydeevne indikator, kan QS hjælpe dig med at vurdere relevans og den generelle sundhed af din PPC konto og bør overvåges nøje.

 

 

 

 

Klog online markedsføring

Klog online markedsføring er et forsøg fra os på at skære igennem alle de mange smarte begreber der er i denne branche. Vi vil ind til benet af, hvad vi ved der hjælper vores kunder og hvad de får ud af det.

Vi arbejder over ordnet med tre områder:

  • Du skal stoppe med at spilde dine penge og din tid.
  • Du skal ramme dine brugere på de rigtige tidspunkter.
  • Du skal dokumenterer dine indsatser og finde dine succeser og dine fiaskoer (og lære af dem).

Stop med at spild dine penge og din tid

Rigtig mange virksomheder spilder store beløb på dårlig markedsføring. Dårlig markedsføring betyder ikke negativ markedsføring, men markedsføring der ikke bidrager med noget på bundlinjen. Det kan være de bliver ved med, at jagte en kunde med tilbud på produkter kunden allerede har købt, her kunne det være fordel måske at tilbyde kunden komplementærprodukter i stedet for og herved få et øget salg.

Avanceret online markedsføring er nu så billigt og enkelt, at man snyder sig selv hvis man ikke benytter sig af de fordele det giver. Der er for mange der stiger sig blind på, og bliver forelsket i, teknologien frem for de resultater du kan opnår.

Det vi gerne vil bringe tilbage, er fokus på dine målsætninger frem for alle de tekniske muligheder der er i online markedsføring. Du skal prioritere din indsats og plukke de lavthængende frugter først.

Ram dine bruger på de rigtige tidspunkter

Der er ingen undskyldning længere for bare at markedsføre det samme budskab til alle. Du skal arbejde med segmentering og finde din målgruppe. Helt lavpraktisk giver det ikke mening at annoncerer efter kunder i Nordjylland hvis du levere services på Lolland Falster. Mere avanceret kan du finde ud af hvornår dine kunder er mest tilbøjelige for at læse dine nyhedsbreve og indrette dine nyhedsbrevsudsendelser efter det.

Lær dine kunder at kende gennem indsamling af data. Der er så mange muligheder for at indsamle information omkring hvordan dine kunder agere på og omkring dit website, det kræver bare, at du vælger at indsamle den information og arbejder struktureret med den.

Du skal dokumenterer dine indsatser og finde dine succeser og dine fiaskoer (og lære af dem).

Der er stadig mange der arbejde med online markedsføring med samme tilgang som traditionel offline markedsføring. De bruger deres budget på noget de tror der virker og så glemmer de at følge op på det.

Du skal altid have en målsætning med de tiltag du laver, og så huske at følge op på det. Mange glemmer at opsætte et mål, og så når de skal evaluerer resultatet, mangler de en reference til at vurderer resultatet. Jeg har arbejdet med flere virksomheder hvor denne tankegang var gennemgående, det betød at de have aldrig nogle “fiaskoer” de kunne lære noget af.

Så det korte af det lange er:

Tænk dig om, prioriter din tid og dine ressourcer og dokumenter hvad du laver

 

Øg din ROI på simple måder (afprøvede metoder)

Test din landingsides design

Uanset om du bruger gratis metoder til at drive trafik eller kører annoncekampagner, er du nødt til at splitte-teste din landingsider. Ifølge SEO Gadget, benytter 44% af virksomhederne split test, det burde være 100%.
Din annonce tekst styrer din CTR(klikfrekvens), mens din landingside påvirker konverteringsraten. Disse er forskellige konvertering parameter. Udformningen af din landingside vil gøre hele forskellen i din kampagnes konverteringsrate.

Du er nødt til at beslutte, hvilken lead magnet du vil bruge. Mange marketingfolk tror, at webinarer generere flest leads, men test kan vise dig, at ebøger ville give flere kundeemner til dig. Dette ville blive defineret i konverteringsraten.

Når din landingside er højkonverterende, kan du maksimere dine klik og trafik, i stedet for at spilde penge, vil du løbende se forbedring på Google AdWords konverteringen.

Mange organisationer har gavn af at teste deres landingsider. Ifølge Event 360, rejste præsident Obama 60 Millioner $ ekstra, ved hjælp af A / B-test på hans landingside og andre relaterede elementer.

Hvert element på din landingside kan og bør testes. For eksempel kan du teste CTA(CallToAction)  placering, form og farve.

Hver af de ændringer vil enten føre til en bedre konverteringsrate, som i eksemplet ovenfor, eller en forringet konverteringsrate. Så der er ingen rigtige eller forkerte farve og absolut ingen universelle regler at følge. I stedet, skal du teste det ud og ind, og finde hvad der virker bedst for dig for at dit endelige mål – et salg.

Juster annonce teksten så den passer med landingsiderne

Dette er en no-brainer. Hvis du vil have din Google annonce til at generere det størst mulige antal klik, skal du til at tilpasse den til din landingside. Når din annonce passer med dine landingsider, vil dine klik forbedre din Quality Score. Quality Score er vigtig, fordi det ikke kun er en vigtig indikator for dine tidligere PPC kampagne præstationer, men også fordi det er en fantastisk måde at forudsige effektiviteten af dine fremtidige kampagner. Skift din konvertering kode, når du ændrer noget i kampagnen.

Din Quality Score er hvad Google bruger til at måle, hvor effektive og virkningsfulde dine PPC-kampagner er. En høj kvalitet score betyder, at din annonce kopi er relevant og overbevisende.

Prøv Dynamic Søgeordsindsættelse i annonceoverskrifter

DKI eller Dynamic Søgeordsindsættelse (som automatisk matcher dine annonceoverskrifter med brugerens søgeforespørgsel), er et meget kontroversielt emne blandt os Google account managers. Selv om det ofte kan give de dårligste leads, det betyder normalt samlet set mange flere leads, især i tilfælde, hvor tæt grupperede søgeord er svære at samle.

Metoden til at få ekstraordinært gavn af DKI ligger i at finde ud af, hvordan du kan forklæde dem. DKI, der faktisk fungerer “snyder” brugerne til at tro, at det er en normal, yderst relevante annonce.

Korrekt søgeord udvælgelse og match typer arbejde hånd i hånd med DKI annonce tekstforfatning at gøre DKI ad strategier yderst rentabel.

Hvordan beslutter du om DKI skal bruges på dine AdWords-konti

Regel # 1 – Brug ikke DKI på enhver annoncegruppe, der ikke konverterer godt. DKI er kendt for at gøre dårlige konverterende annoncegrupper endnu værre.

Regel # 2 – Evaluere alle dine AdWords annoncegrupper enkeltvis,.

Hvis den annoncegruppe, du evaluerer allerede konverterer godt, og du ønsker at få en pænt løft i konverterende klik, så skal du kontrollere, om der er en høj grad af forskel på den måde folk søger efter dine produkter eller tjenester..

Hvis der ikke er en metode til effektivt at målrette alle almindelige søgeforespørgsler med en målrettet, statisk-baserede annonce, så er det tid til at køre en DKI split test på den pågældende annoncegruppe.

Spejling DKI på din Landing sider

Når du har fundet den bedste DKI overskrift og har understøttende beskrivelses for at tiltrække opmærksomheden hos så mange muligheder som muligt og maksimere kvalificeret trafik til dine landingsider, er det tid til at gentage denne strategi for hver af annoncen gruppens landingsiderne  for at øge konverteringsraten får trafikken.

Med en lille smule scripting, kan vi automatisk trække brugerens søgeforespørgsel fra henvisningen og sætten den som h1 overskrift på hver af vores annoncegruppes specifikke landingsider.

skrevet af Omar Faisal

 

Verdens mesterskaberne i Massage – Sponsor

WM i massage bliver afholdt for første gang i Danmark i 2017 og vi er stolte over at vi kan får lov til at sponsorer projektet. Vi bidrager selvfølgelig med vores kompetencer og sikre en velfungerende digital kommunikations platform.

WM bliver afholdt d. 3. og 4. juli 2017 i København, se adresse og detaljer her.

Formålet med mesterskaberne er udvikle og præsenterer de forskellige tekniker der bliver arbejdet med i over hele verden. Det er selvfølgelig en konkurrence, men også en mulighed for at finde professionel inspiration.

Kennedy Solutions, hjælper med at sikre synligheden af konkurrencen, gennem SEO og et teknisk korrekt website.

 

Formand for IMA Jeppe Tengbjerg mødes med repræsentanter fra Lotus Publishing hr Jon Hutchings og fru Hannah Niesler ved lokalerne for VM i Massage 2017 i København.
Formand for IMA Jeppe Tengbjerg mødes med repræsentanter fra Lotus Publishing hr Jon Hutchings og fru Hannah Niesler ved lokalerne for VM i Massage 2017 i København.

 

Ny kunde til mailmarketing

Det er altid super fedt, at få lov til at hjælpe en virksomhed med at blive bedre. I dag har vi lavet et samarbejde med en ny kunde om at hjælpe dem til at få mere ud af deres “nyhedsbrev”. De sender et nyhedsbrev ud en gang om måneden, med branche -og produktnyheder samt tilbud.

Vores opgave bliver at hjælpe dem til at få mere ud af den indsats de laver.

Det første vi har gjort er at sætte sporing og tracking rigtigt op. De benytter mailchimp og har Google Analytics på deres site, det betyder at vi ret hurtigt har kunne opsætte en custom rapport i GA, som viser resultaterne af de enkelte kampagner og der med hjælper den løbende optimering.

Vi starter med en workshop, hvor vi viser best-practice indenfor mailmarketing og hvordan de  helt lav praktisk skal bruge det til deres setup. Her i starten optimere vi nyhedsbrevene i samarbejde inden de sendes ud, på længere sigt skal vi arbejde med splittest i både mailchimp og i Google Analytics.

Vi glæder os til at komme igang!

 

Kontakt os på telefon +45 3115 7645 eller email kontakt@kennedy-solutions.dk

 

Email marketing – Ny kunde

Så har vi fået lov til at hjælpe endnu en kunde med at udnytte deres mail database optimalt.

Vi har flyttet kunden til et nyt nyhedsbrevssystem (Mailchimp) og opsat en synkronisering mellem deres medlemsdatabase og Mailchimp – således at de kun opdatere medlemmer et sted.

De har nu fået en meget høj leverance sikkerhed og de kan se hvordan deres mails bliver åbnet og læst.

De har fået udarbejdet en ny lækker mail skabelon, som passer til deres medlemmer og kunder.

 

Se hvad vi kan tilbyde til dig.

kontakt os nu:

T: 3115 7645

E: kontakt@kennedy-solutions.dk

Eller læs mere her:

Kursus i Email marketing

Lad os sætte det optimalt op for dig.

Online markedsføring har 3 gange så stor effekt som offline markedsføring

 

vinderne af DM i Massage 2015

 

I den forgangene weekend er der blevet afholdt DM i Massage, det har været et super arrangement og vi er glade for, at vi har kunnet bidrage med vores sponsorat og kompetencer. Tillykke til vinderne godt gået. Preben som fik Guld, Helle som fik Sølv & Janne som fik Bronze 

Ved sammen arrangement præsenterede Tengbjerg Master Class deres undersøgelse om Massører og deres kunder. Der kom nogle meget interessante resultater frem. Der kommer et link til rapporten når den bliver offentlig gjort.

Det jeg fandt meget interessant, var at Massørerne kun bruger ca. 8% af deres ressourcer på Google og 21% på visitkort. Man kan læse af klienterne svar at Online markedsføring har ca. 3 gange så stor betydning for deres valg som offline markedsføringen har.

Så budskabet er klart, er du ikke ordentligt sat på internettet så er det bare med at komme i gang. Du kan komme langt selv en Facebook side, en hjemmeside lavet i WordPress og gratis hjælp fra Google til opsætning af annoncer.

Du kan selvfølgelig også kontakte os, så hjælper vi dig i gang, så kan du være i luften næsten med det samme.

MasterClass

Nyt samarbejde med Conte Scandinavia.

Kennedy Solutions er meget stolte over at blive udvalgt til at hjælpe Conte Scandinavia med deres online markedsføring.

Conte Scandinavia forhandler bl.a. strømper og herreundertøj, samt leggins og jumpsuits til kvinder og piger. Men det er især som forhandler af strømpebukser og dameundertøj at Conte Scandinavia har udmærket sig, og i dag placere sig som en af Europas førende forhandlere.

Det er der en helt særlig grund til, Conte Scandinavia har nemlig siden 1997 leveret super lækre strømpebukser og undertøj af meget høj kvalitet til kvinder, teenagere og piger i hele Europa.

Conte Scandinavia har et meget stort og varieret udvalg af strømpebukser. I Conte Scandinavia forhandles strømpebukser helt op til 220 DEN – fås kun hos Conte Scandinavia –, smarte mønstrede og vævede strømpebukser til fest eller hvis du bare vil se lidt ekstra lækker ud, strømpebukser med opstrammende effekt og den helt almindelige plain strømpebuks i et væld af farver.

Komfort og velvære at nøje indtænkt i Conte Scandinavias strømpebukser. Det er også derfor Contes strømpebukser aldrig kommer i one-size. Contes strømpebukser kommer altid i størrelser for at give den mest optimale komfort. Der er kræset for detaljen med forstærkninger ved alle syninger, behagelige flade syninger og bomuld i skridtet. Conte Scandinavia bruger kun økologisk bomuld.

Leggins er i ekstra kraftig, blød og lækker kvalitet, nogen modeller er med opstrammende effekt. Leggins forhandles med stor succes til både kvinder, teenagere og piger.

Kennedy Solutions skal primært levere søgemaskineoptimering til Conte.dk, og der ud over kan Conte Scandinavia trække på alle kompetencerne Kennedy-Solutions besidder, det betyder at Kennedy Solutions også levere Google Analytics, keyword tracking og Rapportering.

Henrik Keller fra Conte.dk udtaler ”… Vi har store forventninger til samarbejdet, og Kennedy Solutions kommer med de bedste anbefalinger, vi har allerede oplevet Kennedy Solutions professionalisme og høje kompetencer…”

Du kan se Conte Scandinavias fulde udvalg af strømpebukser, Leggings og Dameundertøj her.